Członkowie wspierający:    Archaios    ART METAL    Autorska Pracownia Projektowa E.J. Wowczak    Castellum    Cegielnia Trojanowscy    Corneco    Dolina Pałaców i Ogrodów    Dyskret    Fabryka Norblina    Farby KABE    Firma Konserwatorska Piotr Białko    HERITAGE    Keim    Kingspan Insulation    Międzyuczelniany Instytut Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki    Muzeum Młynarstwa i Rolnictwa w Osiecznej    OTB    Pro Tempus    RECTOR    RESTAURO    Stocznia Cesarska    Visbud    Zamek Gniew   

Nagrody w konkursach SKZ


Nagrody i Wyróżnienia Generalnego Konserwatora Zabytków oraz Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków na najlepsze prace studialne, naukowe oraz popularyzatorskie dotyczące ochrony zabytków i muzealnictwa:

WYRÓŻNIENIA:

  • Renata Stachańczyk za: Park Mużakowski Łęknica, Muskauer Park Bad Muskau. Przewodnik. Wydawca: Krajowy Ośrodek Badań i Dokumentacji Zabytków 2009

  • Agata Warszewska za: Podłoża konstrukcyjne dla obiektów niestabilnych, o niskiej sztywności na przykładzie Hors cadre nr 38 i 44 Aleksandra Kobzdeja. Praca magisterska pod kierunkiem prof. dr hab. Dariusza Markowskiego, przy współpracy dr Sławomira A. Kamińskiego

  • Michał Kumorek za: Wieżowiec w panoramie historycznego miasta (na przykladzie Krakowa). Praca magisterska pod kierunkiem prof. Anny Harańczyk

  • Katarzyna Widera za: Analiza dynamiczna zabytkowego stalowego mostu wiszącego w Ozimku. Praca magisterska pod kierunkiem dr inż. Przemysława Jakiela

  • Katarzyna Kasperkowicz za: Stabilizacja drewnianego podobrazia w dwustronnym, manierystycznym malowidle z przedstawieniem sceny „Spotkania Chrystusa i św. Weroniki oraz „Św. Anny Samotrzeć”. Próba ustalenia historii obrazu. Praca magisterska pod kierunkiem prof. Grażyny Korpal

  • Jakub Olszyński za: Rozwązanie konserwatorskie technologii i technik klejenia, uzupełnienia i rekonstrukcji rzeźby alabastrowej, na przykładzie Chrystusa Ukrzyżowanego (XVII wiek) z kościoła oo. Bernardynów w Rzeszowie. Praca magisterska pod kierunkiem prof. Ireneusza Płuski

  • Jan Andrzejewski za: Konserwacja i restauracja XVI-wiecznego tonda ze zbiorów Muzeum Diecezjalnego w Opolu. Część praktyczna pod kierunkiem adi. Joanny Czernichowskiej. Ikonografia różańcowa w przedstawieniach szkoły niderlandzkiej przełomu XVXVI wieku- część teoretyczna pod kierunkiem dr. Marcina Zglińskiego. Praca magisterska

  • Maria Bator za: Zagadnienia i problemy konserwacji i restauracji obrazu „Maria Antonina z pierworodną. Około 1778 do 1781 r. Autor nieznany - część praktyczna pod kierunkiem dr hab. Marii Lubryczyńskiej. Portret w portrecie - część teoretyczna pod kierunkiem dr Marcina Zglińskiego. Praca magisterska

  • Julia Burdajewicz za: Konserwacja i restauracja złoconej i polichromowanej płaskorzeźby drewnianej „Pokłon pasterzy” z Muzeaum Narodowego w Warszawie. II poł. XVI wieku – część praktyczna pod kierunkiem dr Krzysztofa Chmielewskiego. Wykorzystanie grafiki komputerowej w projektach i dokumentacjach konserwatorskich. Metigo map jako pierwszy program stworzony dla konserwatorów dzieł sztuki – część teoretyczna pod kierunkiem prof. Iwony Szmelter. Praca magisterska

  • Zofia Koss za: Konserwacja i restauracja fragmentu papierowego obicia ściennego LES INCAS ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie – część praktyczna. Tapety panoramiczne. Technika i technologia – próba analizy na przykładzie dwóch fragmentów papierowych obić ściennych LES INCAS i ELDORADO – część teoretyczna. Praca magisterska pod kierunkiem dr Marzenny Ciechańskiej

  • Justyna Szczepańska za: Konserwacja i restauracja malowidła „Trójca święta” w zwieńczeniu ołtarza bocznego w kościele pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela w Holszanach na Białorusi – część praktyczna. Polichromia barokowego ołtarza bocznego w kościele w Holszanach na Białorusi. Analiza stylistyczna i ikonograficzna , technika i technologia wykonania oraz projekt rekonstrukcji w powiązaniu z iluzjonistyczną XVIII w. dekoracją malarską wnętrza kościoła – część teoretyczna. Praca magisterska pod kierunkiem prof. dr. hab. Tytusa Sawickiego

  • Beata Wiewiórka za: Techniki konserwacji i restauracji ikon w Rosji. Wykorzystanie rosyjskich metod w konserwacji XVII- wiecznej ikony „Zaśnięcie Matki Boskiej” z Muzeum Lubelskiego w Lublinie. Praca doktorska pod kierunkiem dr hab. Marii Lubryczyńskiej

  • Krzysztof Stefański, Rafał Szrajber za: Łódzkie synagogi. Wirtualne dziedzictwo „zaginionej dzielnicy”. Dom Wydawniczy Księży Młyn. Łódź 2009

  • Zbigniew Czernik za: Kreacje architektoniczne Rynku Starego Miasta w Olsztynie po II wojnie światowej. Praca magisterska pod kierunkiem prof. dr hab. Jakuba Lewickiego.

NAGRODY:
  • Agnieszka Kalbarczyk za: Konserwacja i restauracja obrazu „Prawda odkrywająca fałsz (?) VII - VIII wiek (?) z Muzeum Zamoyskich w Kozłówce, autor nieznany – część praktyczna pod kierunkiem prof. dr Joanny Szpor. Scena alegoryczna Prawda odkrywająca fałsz (?), proweniencja z uwzględnieniem dziejów obrazu. Analiza ikonograficzna – część teoretyczna pod kierunkiem prof. dr hab. Henryka J. Pokory. Praca magisterska

  • Piotr Matosek za: Konserwacja i restauracja XVIII-wiecznego wachlarza z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie - część praktyczna pod kierunkiem dr Marzenny Ciechańskiej. Charakterystyka kości słoniowej, technika obróbki oraz zastosowanie w konstrukcji XVIII wiecznych wachlarzy – część teoretyczna pod kierunkiem prof. dr hab. Alcji Lasoty – Moskalewskiej. Praca magisterska

  • Katarzyna Pałubska za: Tereny XIX-wiecznej Twierdzy Warszawa jako elementy struktury rekreacyjnej miasta. Praca doktorska pod kierunkiem prof. dr hab. arch. Andrzeja Tomaszewskiego

  • Krzysztof Eysymontt za: Architektura renesansowych dworów na Dolnym Śląsku. Wydawnictwo Muzeum Architektury we Wrocławiu. Wrocław 2010

  • Dominika Kuśnierz – Krupa za: Geneza i rozwój Skawiny w średniowieczu na tle wybranych miast „kazimierzowskich” Ziemi Krakowskiej. Praca doktorska pod kierunkiem prof. dr hab. arch. Andrzeja Kadłuczki

  • Magdalena Grenda za: Problemy związane z konserwacją i restauracją plakatu „Bezimienni bohaterowie” autorstwa Stefana Norblina (ok. 1932 roku), ze zbiorów Muzeum Plakatu w Wilanowie – część praktyczna pod kierunkiem dr Weroniki Liszewskiej. Badania nad zastosowaniem retuszu typu trattegio w restauracji obiektów zabytkowych na podłożu papierowym – część teoretyczna pod kierunkiem dr Weroniki Liszewskiej. Praca magisterska

  • Nagrodę im. Hanny Pieńkowskiej i Jerzego Łomnickiego przyznano mgr inż. arch. Marii Sarnik – Koniecznej

  • Nagrodę im. Gerarda Ciołka przyznano mgr inż. Piotrowi Wilanowskiemu.