Członkowie wspierający:    Archaios    ART METAL    Autorska Pracownia Projektowa E.J. Wowczak    Castellum    Cegielnia Trojanowscy    Corneco    Dolina Pałaców i Ogrodów    Dyskret    Fabryka Norblina    Farby KABE    Firma Konserwatorska Piotr Białko    HERITAGE    Keim    Kingspan Insulation    Międzyuczelniany Instytut Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki    Muzeum Młynarstwa i Rolnictwa w Osiecznej    OTB    Pro Tempus    RECTOR    RESTAURO    Stocznia Cesarska    Visbud    Zamek Gniew   

Konkurs GKZ i ZG SKZ – edycja 2015 – rozstrzygnięty!!!


Dnia 5 listopada 2015 Komisja Konkursowa przyznała nagrody i wyróżnienia w Konkursie Generalnego Konserwatora Zabytków oraz ZG Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków – edycja 2015 r. „Na najlepsze prace studialne, naukowe oraz popularyzatorskie, dotyczące ochrony zabytków i muzealnictwa”.
Na Konkurs wpłynęło 36 prac (6 doktorskich, 20 magisterskich, 7 licencjackich, 1 opr. Naukowe oraz 2 książki). Komisja przyznała 13 nagród i 6 wyróżnień pieniężnych oraz 1 specjalną nagrodę honorową.

Oto lista laureatów tegorocznego Konkursu:

NAGRODY:

1. Autor: Weronika Bogal i Adam Łyko
tytuł: „Muzeum Historii Podgórza i obserwatorium przyrody w kamieniołomie Liban w Krakowie”
rodzaj: praca inżynierska
promotor: prof. dr. inż. arch. Andrzej Kadłuczka, dr. inż. arch. Barbara Zin
zgłaszający: Politechnika Krakowska

2. Autor: Grzegorz Grajewski
tytuł: „Między sztuką, nauką, a polityką, Ochrona Zabytków na Dolnym Śląsku w czasach III Rzeszy”
rodzaj: praca doktorska
promotor: prof. hab. Janusz L. Dobesz
zgłaszający: Dolnośląski Wojewódzki Konserwator Zabytków we Wrocławiu

3. Autor: Jan Janczykowski
tytuł: „Zamek w Pilicy na tle polskiej architektury rezydencjonalno – obronnej I połowy XVII wieku „
rodzaj: praca doktorska
promotor: dr hab. inż. arch. Andrzej Białkiewicz
zgłaszający: Politechnika Krakowska

4. Autor: Maria Kisiel
tytuł: „Rozwarstwianie dwóch malowideł: XVII-wiecznego z przedstawieniem św. Rozalii i późnogotyckiego – Św. Piotr i Św. Mikołaj z awersu prawego skrzydła tryptyku z Łącka, pretekstem do badań nad właściwościami kitu wyrównawczego”
rodzaj: praca magisterska
promotor: dr hab. Marta Lempart-Geratowska
zgłaszający: Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie

5. Autor: Joanna Krakowian
tytuł:
Praktyczna: Między konserwacją, a kreacją na przykładzie projektu: „Multipart w procesie”, zagadnienia rozpoznania, wydobycia archeologicznego, ochrony i konserwacji „Multipartu” Tadeusza Kantora na przykładzie obiektu będącego własnością grupy „Zuzanna i Spółka”
Teoretyczna: Zjawisko akcji „Multipart” Tadeusza Kantora wobec polskiej awangardy i neoawangardy lat siedemdziesiątych
rodzaj: praca magisterska
promotor: prof. dr hab. Iwona Szmelter
zgłaszający: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

6. Autor: Wiktoria Kwiatkowska
tytuł:
Praktyczna: ”Konserwacja i restauracja zwieńczenia pieca kaflowego z Pałacu w Nieborowie jako podstawa do odtworzenia historycznego zwieńczenia z Manufaktury Artystycznych Majolik księcia Michała Piotra Radziwiłła”
Promotor: dr hab. Jacek Martusewicz
Teoretyczna: „Motywy zdobnicze wybranych pieców kaflowych z Pałacu w Nieborowie na tle trendów europejskiego rzemiosła artystycznego XVIII i XIX wieku.”
Promotor: dr Marcin Zgliński
Rodzaj: praca magisterska
Kto zgłasza: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

7. Autor: Karolina Ostrowska tytuł: „Tradycja, stan istniejący oraz współczesne problemy i możliwości rozwoju noclegowej bazy turystycznej w Czarnohorze w Karpatach Wschodnich w rejonie szczytu Pop Iwan„
rodzaj: praca magisterska
promotor: prof. nzw. dr hab. inż arch. Małgorzata Rozbicka, dr hab. inż. arch. Jan Słyk
zgłaszający: Politechnika Warszawska, Wydział Architektury

8. Autor: Aleksandra Rzeszutek
tytuł:
Praktyczna: „Konserwacja Portretu Michała Tyszkiewicza hetmana polnego, Wielkiego Księstwa Litewskiego z 2 poł. XVIII w. (?) z kolekcji Łohojska. Własność Muzeum Narodowego w Warszawie”
promotor: prof. dr hab. Joanna Szpor
Teoretyczna: „Problematyka deformacji portretów z kolekcji rodziny Tyszkiewiczów z Łohojska z końca XVIII w. (?)”
promotor: dr hab. Anna Dorota Potocka
rodzaj: praca magisterska
zgłaszający: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

9. Autor: Monika Stachurska
tytuł: „Między harmonią, a materią” – problematyka konserwacji późnogotyckiej, haftowanej preteksty ornatu ze Skarbca jasnogórskiego
rodzaj: praca doktorska
promotor: prof. Helena Hryszko
zgłaszający: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

10. Autor: Stanisław Strzelczyk
tytuł: „Konserwacja XVI/XVII-wiecznych kołtryn zdobiących średniowieczne belki stropowe z kamienicy przy ul. Dominikańskiej 1 w Krakowie”
rodzaj: praca magisterska
promotor: dr Jarosław Adamowicz
zgłaszający: Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie

11. Autor: Marta Turos
tytuł:
Praktyczna: „Konserwacja i restauracja obrazów w blachach żelaznych Chrystus w Ogrójcu i Chrystus Ukrzyżowany oprawionych w mosiężne, srebrzone ramy z Muzeum Archidiecezjalnego we Wrocławiu. II ćw. XVIII.”
promotor: prof. dr hab. Maria Lubryczyńska
Teoretyczna: Procesje i sprzęty procesyjne w religijności potrydenckiej
promotor: dr Marcin Zgliński
rodzaj: praca magisterska
zgłaszający: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

12. Autor: Maciej Warchoł
tytuł: „Historyczne więźby dachowe kościołów w Warszawie”
rodzaj: książka
zgłaszający: Narodowy Instytut Dziedzictwa

13. Autor: Anna Zań
tytuł: „Centrum Kultury. Teatr Andersena – adaptacja Fabryki Vetterów w Lublinie”
rodzaj: praca inżynierska
promotor: prof. dr hab. inż. arch. Ewa Węcławowicz – Gyurkovich
współpromotor: dr hab. inż. arch. Andrzej Gaczoł
zgłaszający: Politechnika Krakowska

14. Specjalna, Honorowa Nagroda
Książka: „Prolegomena do badań hodegetrii typu krakowskiego „ – praca zbiorowa pod redakcją zmarłego w tym roku wybitnego historyka sztuki, plastyka i konserwatora -profesora Jerzego Gadomskiego.
Wydawnictwo Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Kraków 2014.

WYRÓŻNIENIA:

1. Autor: Nina Beata Bloch
tytuł: „Ekspozycja reliktów kościoła św. Mikołaja w Toruniu. Strefa sacrum i profanum w strukturze podziemia.”
rodzaj: praca inżynierska
promotor: prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Kadłuczka
współpromotor: dr inż. arch. Jolanta Sroczyńska
zgłaszający: Małopolski Oddział SKZ Kraków

2. Autor: Jacek Brudnicki
tytuł: „Skreślenie z rejestru zabytków – teoria i praktyka ostatnich lat w Polsce”
rodzaj: praca magisterska
promotor: prof. nzw. dr hab. Jakub Lewicki
zgłaszający: Uniwersytet Warszawski

3. Autor: Diana Długosz - Jasińska
tytuł:
Praktyczna:” Konserwacja i restauracja drzeworytu chińskiego „Dwie kobiety i dwoje dzieci” o numerze wil. 1902, z kolekcji Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.”
promotor: dr hab. Marzenna Ciechańska
Teoretyczna: „Rozwarstwienie obiektów na podłożach papierowych – wpływ substancji licujących na właściwości optyczne zabezpieczenia podłoża.”
promotor: dr Władysław Sobucki
Aneks: Dokumentacja prac konserwatorskich i restauratorskich
promotor: st. wykł. Grażyna Macander Majkowska
rodzaj: praca magisterska
zgłaszający: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

4. Autor: Dąbrówka Lipska
tytuł:” Nowożytne Groby Pańskie z terenu dawnego dominium warmińskiego. „
rodzaj: niepublikowane opracowanie naukowe – pierwsza monografia tematu
zgłaszający: Dąbrówka Lipska

5. Autor: Karolina Lizak
tytuł:
Praktyczna: „Konserwacja i restauracja obiektu sztuki nowoczesnej autorstwa Jadwigi Maziarskiej, bez tytułu, 1962, z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie.”
Teoretyczna: Zastosowanie wosku w rzemiośle artystycznym i sztuce
rodzaj: praca magisterska
promotor: dr hab. Joanna Czernichowska
zgłaszający: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

6. Autor: Karolina Nowicka
Tytuł:
Praktyczna:” Konserwacja i restauracja obrazów Tadeusza Makowskiego pt. Chłopiec w marynarskiej czapce, Pejzaż zimowy oraz Pejzaż z księżycem ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie.”
Teoretyczna: „Sklejka jako podobrazia malarskie. Przegląd problematyki do połowy XX w. Historia, technologia produkcji podłoży i problematyka konserwatorska.”
rodzaj: praca magisterska
promotor: dr hab. Joanna Czernichowska
zgłaszający: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie